lördag 20 september 2014

Sov morgon vad är det?

Är det tänder? Men i två dagar har nu Idun varit ett famn barn av dess like, jag är så urlakad att jag stod i går där vid diskbänken och kunde inte för mitt liv komma på hur jag skulle steka korven till middag. Då är det tur att en del ser ens trötthet, kompisen som skulle leka med Liv här- hennes mamma drack en kopp kaffe och när lunch kom på tal så sa hon att tjejjerna följer med mig och äter hos oss. Lyckan var total när Idun sedan somnade en stund i soffan och jag la mig bredvid och i dvalan hörde jag Gry sjunga och dansa till Frost på teven. en ynka halvtimme där på soffan gjorde underverk men till middag blev det Frasses efter storhandlingen. Idag ska en annan kär vän komma och hjälpa mig göra tårtor till dopet, svärmor hjälper också till. Underbara farfar hämtade iggan igår och de ska jaga hare idag! Jag ska ta brudarna på loppis om en stund och glömma alla måsten en stund. En annan sak, jag ska nog gå ur alla dessa mammaforum för jag blir bara ledsen. Så fort jag ställer en fråga ( eller någon annan för den delen ) så blir man sågad, man blir dumförklarad och man blir utmålad som en hemsk mamma för de skulle ja aaaaaldrig vad det nu än vara månde. Men ja vi måste ge våran dotter åksjuke medecin, ja vi måste vända henne tidigt, ja vi måste för att åka bil idag är en plåga. Har aldrig tidigare kunnat förstå hur psykist påfrestande det är. Men att åka bil med en liten som skriker i panik tills hon kräks är inte bra för någon. Ögonen spärras upp i panik, jag ser ångesten i dem, kroppen i en båge och vrålen. Jag knäpper till slut upp spännen i bilstolen och jag ser hur hela lilla kroppen slappnar av bara av det lilla ljudet, när hon sedan får komma i min famn och vi vänder oss framåt då tystnar gråten, sista skälvande skriken lämnar den lilla kroppen och jag håller henne nära, nära och låter henne komma till ro igen. Men så fort vi närmar oss babyskyddet nu så kommer gråten, som att hon vet vad som komma skall. Så punkt nu,vill ni klaga gör det nån annanstans, ge mig inte mer dåligt samvete, påpeka inte att medicinen innehåller alkohol, säg inte att din mormor äter den mot ångest. JAG VET vill jag skrika men nu är det så här och mediciner har många olika verkningsområden och alkohol är ett hjälpämne i de flesta mediciner typ alvedon. Mammor som inte stöttar andra mammor, ni vet vad jag tycker om det så försvinn.

1 kommentar:

  1. Allt går inte alltid smidigt det vet vi. Man måste se hur man kan göra det bästa av de möjligheterna man har!

    Vardagen måste fungera och då får man hitta sina sätt att lösa det på. Visst barnen "ska" åka bakåt helst till 4 år men gärna längre men om det inte fungerar då? Vi har själv varit där och gjort det bästa av situationen.

    SvaraRadera