onsdag 23 juli 2014

Värmebölja

Andra veckan med temperaturer kring 35 i skuggan, varje dag, inomhus orkar AC trycka ner värmen till 28 grader. Idun lider och jag förstår henne, badstranden får bli för de andra och vi håller oss i skuggan. Alla som talade sig varm om hur bra det är bebis på sommaren..nja. Alla årstider har väl sin charm säger jag då. Hon ammar och kan inte sova, komma till ro, i min famn i sjal en stund till svettpaniken tar oss båda och en dusch är det enda som funkar. Igår fick vi åka bil en stund för att hon skulle sova. Och hettan ska fortsätta, SMHI varnar för värmen, man ska hålla sig i skuggan och dricka mycket, vi här uppe är inte acklimatiserade för denna värme i längre perioder. Håller barnen inne mitt på dagen då det är som hetast och igår kom ett sms med info om att vi måste hushålla med vatten INTE vattna gräset och fylla polen. Nåja det enda jag vattnar är jordgubbarna. Idag väntar bvc för den lilla pyreliga som hunnit bli TVÅ 2 TVÅ månader! Galet!

1 kommentar:

  1. Värmebölja, ja minst sagt! Vad använder du för sjal i den här värmen? har en Moby och det är otänkbart...

    SvaraRadera