onsdag 16 juli 2014

Attityd och ful i munnen?

Vet inte hur jag ska bära mig åt men vår fyra snart femåring låter illa, och har så gjort en längre tid. Hon svarar tillbaka med snäsig ton, hon fräser och är allmänt som en tonåring? Har analyserat och funderat och vänt på detta, är det för att jag låter illa? Men jag pratar inte så till henne. Hon säger att vi skriker, ja det gör vi åt henne när måttet har runnit över sina bräddar och hon bara skriker åt oss. Men hur bemöter man detta snäsiga och svara tillbaka,skrika en i ansiktet när man frågar henne eller ber henne om något, eller säger åt henne? Jag blir vansinnig på en gång för jag tycker det är otrevligt, och ouppfostrat, jag hoppas vid Gud att hon inte låter så mot andra eller när hon är borta. Hur skulle ni göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar