lördag 26 oktober 2013

Idag för fyra år sedan

Då föddes hon, Liv Idun Auror, bråttom redan då. Vi fick ett barn till och om jag hade tvivlat på om jag kunde känna som inför den där första gången jag såg Viggo så var det som bortblåst då hon låg på mitt bröst och med rynkad panna tittade på mig med tjurighet. rean där visste jag att detta var en dam med humör, och det har hon med råge visat ;) Och en integritet som få har. Bråttom ut i livet vill kunna allt helst redan igår. Bokstäver och siffror lockar och glitter och målarböcker. Hon vill bli dagisfröken när hon blir stor och hon kan inte fatta att Viggo är ett år äldre. Dessa pseudotvillingar, svårt att inse att det faktiskt är en som är större och kommer få börja skolan före, köra bil före, ja helt enkelt en massa före. I vår värld är hon ju lika stor. Samma klädstorlek, skor i nästan samma storlek, sen utvecklingsmässigt så växeldrar de, ena månaden ligger Viggo före och sen hon. Älskade dotter med ett skrik kom du till världen och med skrik talar du högt om vad du vill och framförallt inte vill ;) Och kärleken den växer och är oändlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar