torsdag 20 juni 2013

PÄS

Tidig morgon och halv 9 var vi på rull mot Piteå Älvdals Sjukhus (PÄS) för hörseltest och läkarbesök, en duktig kille som förklarade om luddet i örat och lät de göra de som skulle göras och plocka klossar när det pep i örat. Nu sitter vi här med op tid efter semestrar och lov- det blir rör i öronen. Hon var glad att hörseln klarat sig så bra trots alla öroninflamationer och nu hoppas vi att rören ska se till att han inte får fler, men visst oroar jag mig för sövning och annat. Däremot fanns ett moln på himlen och det är en stark misstanke om tinnitus, efter sista öroninflamationen har jag och förskolepersonalen upplevt det ännu svårare för honom att höra i en miljö med mycket ljud och han vill alltid att radion ska stå på med svag musik- för att dölja ljud när alla andra tystnat. Något man blir trött av men också något man får lära sig leva med och ju större han är desto mer kan han ju berätta hur det är mitt stora lilla barn <3 Efteråt gick vi på stan åt pizza och sedan blev det utlovade havsbadet dränkt i spöregn så det fick bli lekland och för att skämma bort hjärtepojken ännu mer så fick han en ny keps med Star Wars på ( jaja han behövde faktiskt en ny men han har inte sett någon som han tagit på sig alla jag visat har ratats till förmån för den som snart faller i bitar) Sen fick bilen rulla hemåt vi gjorde ett stopp och kollade på en eventuell resevagn men nja den var för billig för att vara sann OCH så var det också ;) Väl hemma nu laddar jag för ett nattningsmaraton och tusen frågor från mr Igg som ska bearbetas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar