torsdag 6 juni 2013

Å det är jobbigt nu..

Och jag vet inte ens varför? Men humöret åker upp och ner fortare än jag vet inte vad, gråten finns nära till hands, tålamodet med barnen är noll och jag känner mig inte bra som mamma. Jag svettas om vart annat och känner mig inte nöjd med det jag ser i spegeln heller. Kan säga att har man ammat fyra kids så nja bh:n är inte full om man säger så.. Barnen undrar varför jag gråter och det är så svårt att svara när jag inte vet själv. PMS? Klimakteriet? Eller behöver jag bara en paus från att vara mamman med tusen bollar i luften? Rensar i kläder och det är svårt att skiljas från vissa av dem, vill inte spara på bäbis kläder men kan inte heller göra mig av med dem. Hur gör ni? Vi tänker ju inte ens på ett nytt litet liv ännu. Känner inte igen mig själv, vill ju bara vara en glad mamma, fru, vän.

2 kommentarer:

  1. Söta, fina du.. tänker på dig.. livet går upp och ner, ingen kan begära att vi ska vara på topp jämt.
    Det är tråkigt när det går ner och när man känner sig nere.. men försök fokusera på det som ger dig energi, det/dom som gör dig glad så ska du se att det snart känns bättre.
    Du är så fin, inifrån och ut.

    Stor kram!

    //
    Åsa

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig själv i det du skriver. Jag upplevde det stundtals så när barnen var mindre. Kan dock trösta dig med att det blir bättre! Du har fortfarande så små barn och det tar musten ur en av och till.. Jag tror att du behöver få lite egentid, åk bort en weekend och bara få vara, samla nya krafter och komma tillbaka lite piggare. Ibland måste man få vara egoistisk för att orka vara en bra mamma och fru. Hoppas allt blir bättre snart:) Hälsningar från förra ägaren av ditt gula hus.

    SvaraRadera