onsdag 6 februari 2013

Salvia och antibiotika

Jag har hittat en ny favvo i kryddhyllan, salvia!! funkar på pizzan i köttfärsåsen till tonfisken! Att ge barnen medecin är ingen favvo.. :/ att tvinga i dem känns som ett övergrepp, speciellt fyra åringen som är så stor , vi förklarar men det blir ändå att man får tvinga och det gråts både hos barn och mamma. Sedan var jag inte så mogen i morse då jag bara kände hur tröttheten kom över mig, mitt eget öra spränger av värk och några barn är piggare..då slog jag sönder en mugg så jag hårdhänt slängde den i vasken..moget.. nej inte det minsta och jag skäms nu men just då var jag bara så överväldigad av att få ihop vardagen kändes som en omöjlig uppgift. Det gör det ännu.. torkar snor, tvättar spyiga kläder har skurat kladdigt golv efter medecin intag. Glädjen är ju att Heddan mår bättre! Hon skrattar igen åt sin egen spegelbild :)

1 kommentar: