tisdag 24 juli 2012

Kirurgpatient

Ja så var det dax igen för yrvädret, våghalsen, klätterapan Gry Johansson att vid lunchen lyckas att ramla från stolen/bordet. Vi trodde det skulle gå över, men när vi inte fick lyfta henne utan illvrål och hon försökte leka men skrek så fort vänster axel/arm fick för mycket tyngd så ringde jag akuten och dom ville kolla upp henne. Jag roade två större oroliga syskon med muffinsbak och så kom ju kusinvitamin å Agge! En kul eftermiddag i solen, pappan och grynet kom hem med order om att återvända om smärtan ej gett med sig inom ett par dar. Vår solstråle! Hon har lekt, men har ont och ikväll är det smärtlindring som gäller- får se hur natten blir. Viggo har varit orolig då hon gråtit och skrikit till mitt i leken- "å mamma jag måste krama henne" Vi grillade middag och åt ute med jordgubbar som efterätt! Sen sov alla barn till kl 18...jobbigt med oro, smärta och utelek. Jag har haft lill-zlatan som spelar rugby eller nåt med mina inre kroppsdelar ;) börjar ju undra om den har nån att slåss med därinne så mycket som magen rör sig ??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar