onsdag 12 oktober 2016

Vad gör man när barnet far illa i skolan?

Mycket av tiden och energin just nu går åt till att söka information, ligga på skolan och ta reda på vad skolan faktiskt har för skyldigheter och vilka rättigheter vi har/ vårt barn har. Och jag är arg, jag så infernaliskt arg. Och ledsen. Men mest arg och det behöver jag vara för här händer inte många knop. Vi har slagits länge nu och det är mitt barn som får ta smällarna av att skolan inte agerar som skolan är skyldig till. I morgon har vi möte och jag väntar mig många svar på svåra frågor. Jag välkomnar den granskning av skolorna i denna kommun som Skolinspektionen ska göra. Ledsen får jag vara när ingen ser. När min man kan fånga mig, när vi tillsammans kan prata utan små öron som lyssnar. Men att hålla ihop är jobbigt, jag är trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar