onsdag 30 december 2015

Barnmorskan och tulpaner

Finns det nåt härligare än krispiga tulpaner? Tveksamt! Å så här inför det nya året känns det perfekt på mitt bord, en planta med krokusar lämnades i vita villan på vägen hem från trädgården. Vad påminner om våren mer än krokusar? Sen vet jag att de har en plats i hjärtat hos den som öppnade dörren och fick dem. Världens bästa barnmorska fick leta busiga bebbens hjärtljud då "sven" bara sparkade och simmade undan,idag hade jag med mig Hedvig som fascinerat lyssnade och bekymrat kollade på medans de stack mig armen och fingret. Magen hade växt 2 cm sen förra veckan så 29 nu och järnet hoppat upp från bottennoteringen 122 till 132! socker på 5,2 trots nyintagen frukost med vaniljlatte och ett blodtryck på 1110/60. Svängde in på sköterskemottagningen också för att kolla Heddans ögon men som jag redan anat så är det hennes vaglar och ögon som strular inte en ögoninflamation. Bara vänta på besöket på ögon den 26 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar