tisdag 12 november 2013

Syskonkärlek

Viggo och Liv leker nu sammansvetsat ( jaja det blir bråk också) de bestämmer sig för att sova i samma säng, osv, men en tagg i hjärtat då Gry gråter när dörren stängs. Men jag förstår dem, hon river hon leker inte samma lek som de , hon leker ju gärna bredvid ännu och när hon inte får som hon vill jag då förstör hon. Känner mig kluven här? Hur agerar jag som förälder? JAg kan tycka det är okej att de två större för stänga dörren och leka loss med barbie och lego utan Gry som river, men samtidigt vill jag att alla ska kunna leka ihop? en balansgång kanske, stänga ibland?

1 kommentar:

  1. Så svårt men som du skriver låter en balansgång som en bra ide, nån gång då och då?! :) Kaffet var super gott, iaf ett av dom och kladdkakan var helt okej men ingen super favorit kanske :)

    SvaraRadera