fredag 20 september 2013

Ungef'är DÄR tog orken och tålamodet slut

Och jag blev den där gapande skrikande mamman jag INTE vill vara och som jag gråter över att jag blir. Den utlovade stadstrippen blev ju av trots ihållande regn, bussen var dock gratis idag! Bror och Jill fikade med oss och hängde med på en runda på stan, bibbloböcker lämnades, vinterhandskar köptes men sen var liksom tålamodet slut, Viggo rymde flertalet gånger, hot om indraget godis osv, den köpta påsen med lösgodis, tog han i smyg flera gånger från vagnen då jag kikade på annat men fick skrikandes lägga tillbaka den, väl hemma strax innan tolv var vi galna allihopa och blöta ( jag av svett) alla åt maten räckte inte åt mig när jag tvättade heddan hällde liv ut en halv liter mjölk trots tillsägelse om att inte hälla innan jag var tillbaka- åkte från bordet och vi blev osams städade undan , la Hedvig, satte på en film och SEN kunde jag äta lunch som fick attack tinas från frysen. Jo just det glömde mitt galna skirkutbrott då Gry gömt Hedvigs snutte inför vilan och vägrade tala om var den var--alltså vem är äldst hära?? Underbara vän kom så jag fick cykla ner på ICA och handla mjölk och bröd. KAOS middag mera bråk i duschen om varför Liv häller ut all tvål så fort jag tittar bort trots att jag sagt nej och satt undan den, ut med alla gråt grin och mera hot om indraget godis, film etcetera. Fan också, jag vill inte vara den här mamman. Att alla ärenden förutom vantar inte hans med jaja..

3 kommentarer:

  1. En gör så gott en kan, raring. Ibland orkar man mer, ibland mindre.
    Du får en drös styrkekramar här av mig! Puss & Kram!

    SvaraRadera
  2. Ibland tar tålamodet slut bara... vi är inga super människor. Det viktigaste är att man kramar de små och blir sams igen. Du vet var vi finns! Ring om du behöver hjälp kan vi så hjälper vi till! !!♥♥♥♥

    SvaraRadera
  3. Ibland tar tålamodet slut bara... vi är inga super människor. Det viktigaste är att man kramar de små och blir sams igen. Du vet var vi finns! Ring om du behöver hjälp kan vi så hjälper vi till! !!♥♥♥♥

    SvaraRadera