tisdag 6 november 2012

Skärpning Bodens kommun

Nu är det ju bara att ni tar och öppnar en förskola, dag , natt, helg- det är lagstadgat och ni får pengar. Annars vill jag veta exakt var dom pengarna har hamnat. Vi kommer inte kunna bo här,vad gör jag när min man militären reser och far- jag kan inte vara ledig jämt från mitt jobb. Och ni kan inte på fullaste allvar men att det är så att man ska se till att lösa det själv?? Farmor och släkt kan inte alltid tillfrågas. Borde ni inte förstå att utan oss unga vuxna som bildar familj så klirrar det ännu mindre i skattkistan eran? och ni kanju inte heller mena att en förälder ska gå ner i arbetstid bara för att barnomsorgen inte går att lösa, och vart jobbar man 7-16 i dagens samhälle? Mvh en väldigt upprörd mamma

2 kommentarer:

  1. Oj, finns det inget nattis där ni bor.. Vad jobbigt om din Karl är borta så mycket. Ska du redan börja jobba, är inte eran minsta fortfarande ganska liten?Vad jobbar du med, beroende lite grann på vilket jobb och vilken chef man har så kan arbetstiderna lösa sig. Det gjorde det för min syrra när hon gick tillbaka till jobbet efter att ha fått barn :) / Sandra

    SvaraRadera
  2. inga plner på jobb i dagsläget men vi hann ju fundera en del innan vi visste att vi väntade hedvig och nu funderar man ju ännu mer //petra

    SvaraRadera