måndag 9 april 2012

Påsken

Ja den har varit skön och lugn och full av sol, skidor och skoter och grilla korv. Barnen är bruna i ansiktet, mina fräknar har tittat fram igen och man känner sig så där trött i kroppen. Långfredagen bjöd på en hel dag med vänner vi ser lite för sällan och Ivanka hade gjort en underbart god cheescake. Alla fem barn lekte helt lugnt och vi kunde surra och dricka kaffe i fred i flera timmar! Är det det som händer då dom blir lite lite större ?! Och Gry hon har ju som alltid kunnat roa sig själv :) Det var skönt med en mellandag igår, då tvätten snurrade vi var ute men fanns även tid för middagsvila i soffan. Fina vänner bjöd vi in på grillade hamburgare till lunch! Viggo har det lite illa med astma och allergi så även jag, nu börjar den - den härliga pollensäsongen..

Idag fortsätter solen skina. Jag ska ta fram dammtrasa och mopp vi ska städa. Leka ute och till middag blir det grillad lax. B har bestämt att det ska grillas nåt varje dag under ledigheten, än så länge har det vart så förutom i lördags ;)

Jag rensar i garderober och mycket skänks vidare till andra små barn, min egen garderob börjar eka tom.. letar på nätet efter lite billiga sommar kläder som passar magen. En jeanskjol känns ju som ett användbart plagg?

1 kommentar:

  1. Ja, en jeanskjol gå ju bra till det mesta. Jag hade en från Pop som jag anv mycket ett tag, Den hade inte en så hög gravidmuff för magen utan en mycket lägre, så den kunde jag använda sen även när jag inte var gravid längre. Perfekt!
    Ang. overallen från PoP till Tilia: Onödigt köp tyvärr. Oftast sover de så små ju och då lyfter jag enklast bara över henne som hon är i vagnen eller babyskyddet och lägger lager av filtar på henne istället. Tror jag använt overallen två eller möjligen tre gånger och det tycker jag inte är värt nästan 500 spänn som den kostade!

    SvaraRadera