tisdag 10 april 2012

Aprilväder

Jo det snöar och regnar omvartannat så idag har vi mest hållit oss inne och lekt med vänner och deras barn! På em blev vi bjudna på våfflor till mellis :D Har precis ätit en underbar köttfärsås med rödvin i och som kokat läänge mums! I morgon är planen att baka bullar och bröd. Såg att jag måste köpa bullformar.

Viggo har fått klippa pappa och då gick det ganska bra att få klippa honom efteråt ;) Liv friserade jag luggen på men kan ju inte påstå att det vart rakt ;)

Funderar på en ny skötväska, lyckas liksom inte hitta nåt som fyller alla krav? Eller så inser jag att den optimala inte finns och så kör jag på den vi har.

3 kommentarer:

  1. http://militarmamman.wordpress.com/2011/11/06/saftiga-frukostbullar/

    SvaraRadera
  2. Så, nu har jag lite mer tid... Skrev ett långt svar t dig på mobilen igår som försvann!! Grrr...
    Skötväskan från Willvin som jag har är jättebra! Den har massor av bra fack både inuti och utanpå och flera tillbehör såsom en påse att lägga blöjor i, en grej att ha flaskan i och en sak i plast att förvara t ex oljor mm i. Snygg är den med och jag använder den även om vanlig handväska t ex till skolan, även när barnen inte är med! =)
    Nackdelen är att den inte har något topplock utan dragkjedjan som stänger väskan är ytterst och högst upp. Känns som att det inuti väskan lätt kan bli blött men jag vet inte om så är fallet. Och så går den inte att hänga på en dubbelvagn.
    Tusen spänn är lite väl saftigt kan jag tycka, som aldrig hade gett det för en endaste skötväska. Fast jag vann ju min! =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi köpte en vanlig bag på Stadium, när Elsa skulle födas. Den är en lite mindre variant av bag och kostade 350 kr. Till den vagn vi hade då (BRION) passade den inte så bra, så den har blivit liggande tills nu! Till vår syskonvagn är den super och jag får med mig allt jag vill och lite till! Dessutom är den fin i färgen, tycker jag! :)

    SvaraRadera