tisdag 1 oktober 2013

Preventiva metoder

Ja så snurrar frågan än en gång i huvudet vilket preventivmedel vi ska ha då. Dessa minipiller gör mig hormonell,illamående i perioder, störtblöder en dag sen inget, sen mens igen, ibland 1 dag, ibland 5 dar, ibland 14 dar !? sen återstår ju det faktum att vi blivit gravida ändå, för vid magsjuka, förkylning osv så verkar inte pillret optimalt är man dessutom glömsk som den småbarnsmamma jag är så är det inte alltid på samma tid jag lyckas ta det där pillret. Att varje månad fundera om vi blivit gravida känns inte heller helt bra, så nu har jag nog kommit till två val, antingen p-ring eller p-plåster, eller ja kondom finns ju då slipper jag stoppa i mig ämnen som gör att jag konstant mår dåligt. Men svårt det här. Ingen kommer ju veta hur jag påverkas innan jag provat men då jag haft problem med de flesta p-piller sorter är jag inte så peppad att prova. Så är det nån där ute som har samma erfarenhet som jag eller som har positiva erfarenheter av nåt tex spiral. Sedan verkar kvinnorna min släkt helt enkelt ha stora problem med att få detta med p-medel att fungera smidigt, kroppen vill inte.

1 kommentar:

  1. Jag har testat allt utom piller och spiraler, tror jag. Om du väljer mellan plåster och ring så ta ring! Den känns inte, stör inte, det finns en app som säger till när det är dags att sätta in och ta ut den och iaf jag fick mycket mindre mens och mensvärk. Plåstret drog åt sig ludd från kläder sådär som plåster gör och det känns inte så supersexigt att gå runt med ett plåster i tre veckor. Det blir lite sunkigt. Det är mina erfarenheter iaf. Fördel med båda är att det är lätt att sluta med dem om de inte känns bra.

    SvaraRadera