torsdag 30 december 2010

Ett händelserikt år!

Inte en helg från juni till slutet av november var oplanerad. 4 bröllop och en begravning, flera barndop, Livs ettårskalas, Viggo blev två. En graviditet till kom och gjorde oss förvånade men lyckliga! Jag sa ja och det gjorde Björn med på en av de största dagarna i mitt liv! Vi reste ända till Öland med barnen i bil (tack för dvd) så klart valde vi sommarens varmaste månader, med temperaturer upp mot 40 grader. Vi njöt vårt avlånga land med lekborgar, fina kusiner och goda vänner. En del njöt gott vin till de grillade då solen lagt sig för dagen jag drack mycket vatten och mådde illa. Vi badade bland gäss och Ölands allvar såg vi genom piskande vindrutetorkare, väldigt gott fika dock! och fina keramik koppar att dricka kaffet ur. Upptäckte att kaffedoft effektivt tog bort udden av illamående. Viggo lärde sig många nya ord, Liv lärde sig fort att gå. Vintern kom med besked och kylan med. Lika varm som sommaren så blev vintern än så länge i kyligaste laget. Tomten kom och var snäll trots barnens tveksamheter. Magsjukan kom den med och nyåret i morgon får vi fira bara vi. Nästa år tar vi oss an med tillförsikt och ser framemot nya äventyr, mera kärlek, fler att älska, kanske lite pyssel på huset. Men framförallt ska jag njuta av mina nära, älskade och bli ännu bättre på att ta hand om nuet, mig själv och tiden vi fått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar