måndag 6 december 2010

En dag då det aldrig belv ljust ute, men mycket blev ljusare på andra plan

Den privata sjukgymnasten kunde inte ordinera TENS då han inte hade befogenhet och då han erkännde att han inte hade erfarenhet av att använda den på gravida. Istället fick jag 25 minuter med nålar från höften till fotknölen. 5 gånger till inom loppet av en vecka ville han köra med akupunktur för att se om det har effekt. Då uppstår bara problemet: Barnvakt. Okej Viggo kan vara på dagis men Liv då?? Kan ju chansa på att hon sover men det är ingen garanti och som en levande nåldyna tror jag inte jag är så snabb att parera hennes bus ;) Så vi får se hur och om jag löser det. Det är inte alltför enkelt då far och morföräldrar inte bor i samma stad och dessutom jobbar.

Sen ringde jag några samtal till personer som bör veta vilka råd jag fått av vårdcentralens sjukgymnast. Fick genast en TENS på recept, den kommer nästa vecka! Tänk att man ska behöva göra sig så obekväm, söka hjälp för samma sak hos flera personer som är kollegor dessutom, betala för varje gång. Orka sitta i telefonen, orka ta reda på vem nästa person att kontakta är osv. Detta tar energi som man kanske inte har och som man borde lägga på annat. Men nu hoppas jag att jag ska få lite extra ork och lite smärtlindring! Massagen på em var grädden på moset idag kan man säga. Kroppen är öm och man känner sig trött och otroligt törtsig, men det är en skön ömhet i musklerna och jag hoppas att resulatet blir bra. Ärtan hade månag gymanstiska övningar under tiden, undrans om man ska tolka det som bra eller dåligt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar