söndag 11 april 2010

Vem vill?

Har blivit mycket skrivet om detta sovande nu på senare tid, ska inte tråka ut er mer än att det går låångsamt framåt. I skrivande stund vilar lilla livet förmiddag i sin säng! Igår sov hon nästan hela kvällen i sin säng åt somnade om och sov till halv ett innan jag lyfte över henne! Men ett par ord från bvc har snurrat i bakhuvudet och gett mig tröst mitt i tröttheten. "Vem är det som vill att hon ska sova i egen säng" är det vi ja då är det ju helt okej, är det folks antydningar runt i kring oss, är det samhället? Ja det är väl lite både och kan man säga, jag sover dåligt därav borde hon kunna sova lite i sin säng, många runt oss tycker och frågar hela tiden hur det går mde sovandet och en viss press att "visa" upp nåt har uppstått, så jag körde med svaret: till påsk då vi båda är lediga ja då kör vi! men har inte varit helt övertygad själv... Nu har påsken kommit och gått, den har spenderats med mys, sova i samma säng (för då får jag sova) lite träning som går bra! några bakslag men det går framåt. Men hon är inte sin bror lik när de gäller sova och humör så det tar nog sitt lilla tag precis som amningen nog kommer få följa oss en bit till,en känslig mage och en envis fröken ser till detta! Menjag njuter och har lyckats landa i att det kommer att bli bra det här med, speciellt som vi ser nu hennes utveckling för varje dag, konkreta framsteg inte bara när det gäller sovandet, som ger mig en trygg förvisning om att dessa jobbiga första månader av vår resa tillsammans har börjat nå sitt slut. Nu väntar så klart andra prövningar men de tar vi då!

Njut nu en skön söndag! här skiner solen,solkatter från ljuslyktan kastar roliga mönster på väggen tycker barnen och mina tulpaner stod otroligt fint! Vi laddar för ett 3 årskalas, skickar ännu mera grattis till lilla Elsa och hennes fina föräldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar