måndag 21 mars 2016

Den femte årstiden

Som bara finns här uppe, den är här. Och den får oss att vakna, att tanka sol efter allt mörker, alla lämnar sina hus och lägenheter. Allt sätts på vänt. Nu ska vi ut! Ut på tur aldrig sur! Vi har lekdejt i skidspåret och pulkbacken istället! Vide verkar vilja sova en längre stund på fm och jag skyndar mig ut för att lapa sol och få röra på mig. Grillade hamburgare till lunchen igår fem timmar senare var alla trötta! Idag är det måndag, pappan är efter 3 veckor åter på jobb visserligen bara i tre dar men ändå.. med en nyföding med helt egna rutiner som ändras hela tiden så kan det bli trixit med skola/förskola osv men men ska väl gå det med. Just nu har jag fått mig en kort prommis Gry och Heddan sprang som yra kalvar på isen och kaffet luktar från köket men så vaknade videkissen ute i vagnen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar