onsdag 28 januari 2015

Födelsedag

Så blev jag ett år äldre. Kanske klokare vem vet ;) ett år som bjudit på Idun, på bråk, på pussar , på kärlek, snö och en otroligt varm sommar. Ett par fina harskinnshandskar en oväderskrage och smörgåstårta. Fina teckningar och många hälsningar och blombukett. Jag är varm i hjärtat, en dag då jag får fira att just JAG finns till. Prinsesstårtan väntar till lördag även temlorna jag bakat bullar till med barnen. En man som när jag hämtade barnen smet hem och ordnade det där fikat jag just beskrev ovan då han jobbade kvällen. Dagen då jag föddes hedrar vi även minnet av de som dog och de som överlevde förintelsen, jag kommer att när tiden är mogen berätta allt detta för mina barn, de ska veta och detta får vi aldrig glömma. Finns en bok som heter "om detta må ni berätta". Bra och informativ som delades ut i skolan när jag gick i sexan tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar