torsdag 17 maj 2012

Gårdagens utvecklingssamtal på dagis

Bävade lite eftersom det förra samtalet på gamla avd inte var så lyckat.. Men detta var inget jag hade behövt oroa mig för! Bara positiva saker, om vår lille Viggo-Piggo-Prins! Istället för att de barn som har stort rörelse behov ska tvingas till långa samlingar osv så ser man till alla barns behov, trycker mycket på att dom är egna personligheter. Inte nu så att dom slipper helt men man har utformat saker på ett lite annorlunda sätt vilket alla barn i barngruppen har uppskattat. Efter jul har han tydligt visat att han trivs, hittat sin roll och som fröken så fint sa " han vet att han är älskad, omtyckt och värdefull- både här och hemma." Han hjälper ofta till,vill vara i köket och laga mat, duka osv, omtänksam. Och han gillar visst att pyssla, spela spel och måla :) Men ute är där han trivs bäst. Puss på dig Viggo!

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken lättnad för er och vad underbart att höra!! Fint att han trivs!
    Ang de där sura figurerna på min blogg när man kommenterar var det en inställning och jag hittade tillslut var man ändrade, för jag fick med alltid de sura gubbarna... Nu får man en läskig bacillusk istället! =)
    Och sen det där med hur man ska tänka med graviditet och viktuppgång... Jag är nog den sämsta att fråga för jag hatar ju att vara gravid, av just den anledningen! Jag gick upp 30 kg med båda barnen och tränade ändå hela graviditeten och åt oftast ganska bra. Det är svårt det där... Jag tycker det är lättare att fokusera på att vara i bra form utan någon annan i min mage. Men för min del var jag tvungen att träna mycket och äta okej, annars hade jag dött av att jag hatade ihjäl min kropp... Eller nåt. Phu!

    SvaraRadera