måndag 13 februari 2012

Skidor å tårta!

Söndagen bjöd på kalasväder så ut i skid/pulka backen! Vi grillade korv och hade mysigt i ett par tre timmar! Sen sov alla gott på väg till kusinvitamin och fira A som missades förra veckan då bilen inte gillade kylan. Väl hemma igen vid 17 tiden så grillades det hamburgare ute till middag :)

I hallen luktar det fortfarande gott om kläderna! Dagens temp och väder lämnade ju annat att önska men vi var ute på fm tills barnens ögon tårades och alla enades om att det var kallt. Väl inne har dom härjat och mest slagits, då jag sagt till på skarpen har jag fått höra "nej mamma skrik inte åt mig" Eller "jag bli arg på dig" jaja såna dar vill man glömma men nu sover dom två i soffan skafötters och Gry och jag har ätit mellanmål. Snart dags att värma ugnen inför kvällens middag. Potatisgratäng och rostbiff som som vi gjorde igår när barnen lagt sig!

Men visst maler det i mig att mitt tålamod måste bli bättre men tillslut så har dom retat varandra och mig så mycket att jag måste höjja rösten då ingen lyssnar. Eller lyfta bort den som inte kan sluta sparkas eller slås och be den säga förlåt och tänka efter en stund på sitt rum. 2 års trots som möter 3 års trots kan bara bli världskrig ibland. Andas in andas ut och ta nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar